نمی خواهم جمله نخ نمای « اینستاگرام به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی در این روزهاست » را برای بار n  ام تکرار کنم . احتمالا این ایام کل ما که کارمان فرآوری درونمایه یا دیجیتال مارکتینگ است بارها و بارها این جمله را شنیده ایم و بزرگترین مشکلی که هم با آن داریم این نیست که نمی دانیم این ایام اینستاگرام یا شبکه های اجتماعی سایر در بازاریابی و شناساندن برند مهم هستند بلکه مشکل مان این است که نمی توانیم از آنها به خوبی برای بازاریابی بهره‌گیری کنیم و با این حجم از محتوایی که هر روز در این شبکه ها توزیع می شود شاید خیلی خوش بینانه باشد که فکر کنیم می توانیم به راحتی و بدون داشتن راهبرد در این فضا کامیاب باشیم .

 

اما اگر چم و خم کار را یاد بگیریم و بدانیم که چه گونه محتوایی را در چه زمانی باید منتشر نماییم بی گمان در مدت زمان اقلیت می توانیم به نتیجه دلخواه مان برسیم .

 

البته پروا کنید که این روزها بازاریابی اینستاگرامی فقط به انتشار محتوای درست در زمان درست خلاصه نمی‌شود بلکه مانند هر شبکه اجتماعی دیگر باید روی برقراری وابستگی و تعامل با بیننده اغلب از هر سررسید دیگری تمرکز کنیم .

 

اینستاگرام زمانی که متولد شد و پا به این دنیا گذاشت فقط در کران یک آلبوم عکسی از حیات روزانه افراد بود که اخ داشتند زاویه هایی از لحظه های زندگی خودشان را با سایرین به اشتراک بگذارند ، اما مشخصا این روزها با زایش اینفلوئنسرها و میکرو اینفلوئنسرهای رنگارنگ بیشتر شبیه بازاری برای تبلیغ و برند سازی کسب و هاست لغایت تنها یک شبکه اجتماعی دوستانه ! و البته در این شرایط اگر میخواهیم در تبلیغ و برندسازی کامیاب باشیم دقیقا باید همان حالت دوستانه و جذاب و سرگرم کننده را حفظ کنیم .

 

و مشخصا برای موفقیت در اینستاگرام هم مهمترین چیزی که وجود دارد تولید محتوای چیره دست و گوناگون و متناسب با بیچارگی برند است .

 

 

 

معرفی گونه درونمایه برای بازاریابی اینستاگرامی

۱. استوری های اینستاگرام

استوری گذاشتن در اینستاگرام را این روزها کمتر کسی هست که نشناسد و کمینه یکبار از آن کاربرد نکرده باشد . موشکافی های زیادی پرتو دیتا است که استوری ها نسبت به پست ها اغلب دیده می شوند و تعامل اکثریت هم ایجاد میکنند . پس ما به عنوان برند و کسب و کاری که می خواهیم در تولید محتوای اینستاگرام حرفه ای عمل کنیم باید بتوانیم استوری های جذاب و همنشین داشتنی و سرگرم کننده برای بیننده تولید نماییم .

 

استوری ها قابلیت های جذاب و زیادی دارند :

 

اول اینکه مثل یک فیلم جذاب پشت راز هم از جلوی چشم بیننده میگذرند و نیازی نیست مخاطب برای فهمیدن سوژه متن طولانی و کپشن بخواند

وارد شدن از طریق استوری به سایت زیاد آسان است و تنها کافی است که مخاطب با انگشت خودش صفحه را بالا بکشد . همین !

اگر صفحه شما در حالت بیزینس پروفایل اینستاگرام باشد به راحتی می توایند لینک صفحه خرید و یا لندینگ پیج سایت خودتان را در استوری بگذارید

در استوری اینستاگرام امکان برگزاری مسابقه و نظرسنجی های جذاب برای افزایش بیشتر تعامل با مخاطب هستی دارد

علاوه بر این شما می توانید اگر پستی منتشر کردید خبر و لینک آن را استوری بگذارید که مخاطب های اکثریت آن را ببینند و در جریان انتشار پست شما پیمان بگیرند

باز هم یک قابلیت جذاب سایر استوری ها قراردادن یا روزشمار یا ساعت احصاییه برای برپایی محدودیت زمانی برای کدهای تخفیف فروش محصولات است

یک مشکلی که قبل ها استوری ها داشتند این بود که بعد از  24 ساعت کل استوری ها پاک میشد  و به این شکل اگر شما یک محتوای ارزشمند تولید میکردید دائم از اینکه 24 ساعت دیگر حذف می شود و ممکن است مهم ترین نکات استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام برخی از مخاطبان تان آن را ندیده باشند دل تان میسوخت . ولی این ایام با برپایی قابلیت هایلایت اینستاگرام شما می توانید استوری هایی که  به نظرتان جذاب و ارزشمند هستند را در بخش بندی های مختلف اندوخته کنید . این استوری‌های هایلایت شده پایین بیو صفحه شما نمایش دیتا شده و می‌توانند برای تاکید بر تبلیغاتی خاص، محصولات رایگان، اخبار و اطلاعیه‌ها ، پشت صحنه اتفاقات روزانه کسب و کارتان ، زمان ارائه محصولات جدید یا تخفیف های اعجاب انگیز و … بهره‌گیری شوند.

 

نکات مهم در فرآوری محتوای استوری های اینستاگرام :

 

۱. چند ثانیه نخست استوری باید از لحاظ تصویری برای بیننده هدف جذاب باشد.

 

۲. اسم برند خودتان را به چهره لوگو یا دست نویس به استوری اضافه کنید.

 

۳. الی جایی که برای تان امکان دارد استوری هایی با صدای خودتان و یا موسیقی متن فرآوری کنید .

 

۴. برای روزهای ویژه و مناسبتی استوری های ویژه تولید کنید که متناسب با حال و هوای روز باشد .

 

۵. در چهره امکان هم از اینفلوئنسرها یا میکرو اینفلوئنسر ها برای گسترش و انتشار اغلب استوری های تان استفاده کنید


akhbar tecnolozhy9 استوری ,  ,های ,اینستاگرام ,ها ,جذاب ,استوری ها ,استوری های ,در این ,جذاب و ,کسب و ,تولید محتوای اینستاگراممنبع

عجیب ترین بهترین کمیاب ترین مدل های پلی استیشن 4

احتمال معرفی هواوی nova 6 SE به‌همراه نوا 6 طی هفته آینده

بهترین دوربین گوشی‌های ۲۰۱۹ از نگاه DxOMark

آمازون از Echo Show با نمایشگر 7 اینچی رسماً پرده برداشت

حذف افزونه آواست از مرورگر موزیلا و اپرا به دلیل جاسوسی از کاربران

سخنگوی دولت: برنامه‌ای برای قطع اینترنت وجود ندارد؛ شبکه ملی برای زمان تحریم است

ابداع گجتی که سرویس بهداشتی را هوشمند می‌کند!

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها

همه چیز 2 درآمد آنلاین گلچین 96 بیا تو ارزانی فروشگاه اینترنتی کتاب پابلو رها یوزفول ارزان سرا نوشته هایی درباره تجارت وکار کالباس بر امگا